Träningstips

När jag var 15 år började jag träna och jag tränar fortfarande.
Konditionträning påverkar kroppen så att det bildas fler kappilliärer
(små blodkärl) i muskeln vilket i sin tur innebär att möjligheterna
för utbyte av näring, avfallsprodukter och syre i muskeln förbättras.
Det gör att den kan arbeta längre tid utan att bli trött. Enkelt uttryckt
är kondition din kropps förmåga att ta upp syre och omvandla den till energi.

Träning stärker ledband, senor och ligament. men den ökade styrkan kan du
bättre bära upp kroppen och hjälpa till att avlasta utsatta delar som till exempel
ryggen. Det blir enklare att röra sig över huvud taget, klara av vardagssysslor såväl
yrkesmässigt som privat.

Risken för att drabbas av sjukdomar minskar. Träning stärker hjärtmuskeln och
ger mer energiomsättning, bättre självkänsla, Du blir pigg och glad och orkar
mer på ditt jobb. Jag brukar träna nästan varje dag, igår sprang jag 1 mil och
idag sprang jag 1,5 mil, och efter träningen brukar jag äta en blandning av cornflakes
med blåbärs yoghurt. mm gott.. så börja ni träna nu och då kommer ni märka skillnaden!




Kommentarer
Postat av: mona thimgren

Helt enkelt sagolika uppläggningar! Finns det några bra böcker på svenska som man kan lära sig att göra liknande saker. Jag har köpt verktygen.

2013-04-03 @ 09:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0